با توجه به نوسانات ارز لطفا جهت خرید سیستم با ما تماس بگیرید

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن بیشتر فعالیت ها، احتیاج هر شخص به لپ تاپ امری بدیهی است؛ اما زمانی که برای خرید لپ تاپ روانه بازار شوید، با گزینه های بسیار متنوعی روبه رو خواهید شد. یکی از این گزینه ها، خرید لپ تاپ استوک و دست دوم می‌باشد. درست است که لپتاپ های نو ظاهری شیک و ظریف تر دارند؛ اما هزینه بالای آن را نباید نادیده گرفت و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، اصلاً مقرون به صرفه نمی باشد. به همین خاطر ما به شما خرید لپ تاپ استوک را پیشنهاد می کنیم. برای آنکه بتوانید یک انتخاب رضایت بخش را تجربه کنید، در ادامه با راهنمای خرید لپ تاپ استوک همراه ما باشید تا سیر تا پیاز هر آنچه که باید بدانید را به شما توضیح دهیم.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

تفاوت لپ تاپ دست دوم، استوک و اوپن باکس و ریفربیشد چیست؟

احترام به حقوق مشتری، اولویت هر شرکت تولید کننده خارجی است. به همین خاطر خدمات ویژه ای همچون عودت کالا را برای مشتریان خود فراهم می کنند. در نتیجه خریداران می توانند سیستم خریداری شده خود را تا یک ماه به صورت امتحانی استفاده کنند و اگر خوششان نیامد، آن را مرجوع نمایند. این عامل باعث شده تا امروزه بتوان از لپ تاپ های استوک استفاده کرد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که نباید لپ تاپ استوک را با دست دوم یا اوپن باکس و ریفربیشد اشتباه بگیرید. برای آنکه بتوان به تفاوت بین آن ها پی برد، بهتر است هر یک را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم.

مقالات استوک لند : لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ دست دوم چیست؟

لپ تاپ دست دوم در حقیقت همان لپ تاپ کار کرده است. کاربران در سراسر جهان ممکن است بعد از خرید سیستم، بعد از بازه کوتاه یا بلندی بخواهند به دلایل مختلفی از جمله: خرید سیستم بروز و جدیدتر، نیاز مالی، عدم استفاده از آن و… آن را بفروشند. این لپ‌تاپ‌ها در یک بازه زمانی مشخص توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و پیدا کردن نمونه سالم و بدون عیب آن‌ها کار دشواری است.

لپ تاپ استوک چیست؟

وجود خدمات برگشت کالا در فروشگاه های مختلف، باعث می‌شود که همه روزه، تعداد زیادی از محصولات به فروشگاه مرجوع شوند. محصولاتی که دیگر آکبند نیستند، اما کاملاً تمیز و سالم و در حد نو می باشند، استوک نان دارند. در نتیجه این لوازم را به عنوان محصولات استوک با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسانند. شما با خرید لپ تاپ استوک، میتوانید با کم‌ترین هزینه، بهترین مدل‌ها از برندهای مطرح جهانی را خریداری کنید. عمر لپ تاپ استوک هم به خاطر عدم استفاده زیاد توسط مشتریان، بسیار بالا بوده و تفاوتی با مدل نوی خود ندارند و برای استفاده کاملاً مناسب و ایدئال هستند. البته باید بدانید که لپ‌تاپ‌های استوک در دو نوع وجود دارند که عبارت‌اند از:

  1. گروهی از لپتاپ ها که کاملاً سالم هستند و هیچ تفاوتی با مدل‌های نو ندارند.
  2. گروه دیگر که دارای خط و خش در ظاهر دستگاه بوده؛ اما ازنظر فنی کاملاً سالم است و زیاد هم استفاده نشده‌اند.

لپ تاپ اوپن باکس چیست؟

OPEN BOX، اصطلاحی است که برای لپتاپ هایی که جعبه آنها باز شده است، صدق می کند. دستگاهی که از جعبه بیرون آمده است و دیگر آکبند نیست، اوپن باکس نام دارد. ممکن است هر خریداری بعد از سفارش لپ تاپ خود آن را باز کرده و رنگ یا سایز و … آن را پسند نکند. در این صورت آن را خریداری نمی کند. در نتیجه توسط فروشگاه ها با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند. به محصولات اوپن باکس، دستگاه های بدون جعبه هم گفته می‌شود.

لپ تاپ ریفربیشد چیست؟

در راهنمای خرید لپ تاپ استوک، بهتر است با واژه ریفربیشد هم آشنا شوید. این کلمه به معنی بازسازی شده می باشد. احتمالاً با دانستن معنی آن متوجه شده اید که برای سیستم هایی که به فروشنده یا سازنده بازگردانده شده اند و یک قطعه آن تعویض شده یا تغییراتی روی آن اعمال شده است. زمانی که شخصی قصد فروش لپ تاپ خود را دارد، تمامی اطلاعات آن حذف شده و سپس آزمایش می‌شود تا ازنظر نرم‌افزاری و سخت افزاری سالم باشد و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف می‌کنند و سپس برای عرضه به مشتریها آماده می‌شود. درست است که در قیاس با لپ تاپ استوک و اوپن باکس قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری دارد؛ اما به‌هیچ‌عنوان لپ تاپ نو به‌حساب نمی آید و احتمال وجود نقص در آن زیاد است. این نوع از لپ‌تاپ‌ها بیشتر توسط تعمیرکاران و خرده فروش ها عرضه می‌شود.

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

مهم ترین نکته ای که در راهنمای خرید لپ تاپ استوک به آن تأکید می‌شود، این است که چشم بسته برای خرید نروید. این بدین معنی نیست که باید اطلاعات تخصصی داشته باشید و صفر تا صد لپ تاپ‌ها و کامیپوترها را بشناسید؛ بلکه منظور بررسی نکات مهمی است که در زمان خرید باید انجام دهید تا محصول فیک یا آسیب دیده و… خریداری نکنید. هرچه دقت شما در زمان خرید بیشتر باشد، در آخر رضایت بیشتری هم نسبت به خریدتان خواهید داشت. پس حواستان را جمع کنید. به این منظور باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم از فروشگاه ها و سایت های مطمئن

این مهم‌ترین فاکتور در زمان خرید لپ تاپ استوک می باشد. شما باید به سراغ یک فروشگاه مطمئن و معتبر بروید که سابقه درخشان داشته باشد. هرچه رضایت کاربران از فروشگاه بیشتر باشد، اعتبار آن بیشتر خواهد بود. میتوانید از یک فروشگاه اینترنتی هم خرید خود را انجام دهید تا با حذف واسطه یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید و خواسته خود برسید. استوک لند با ضمانت سلامت فیزیکی کالا، با بهترین قیمت برترین لپتاپ های استوک را در اختیار خریداران قرار می دهد.

مقالات استوک لند : علت داغ شدن لپ تاپ و راه های جلوگیری آن

بودجه برای خرید لپ تاپ استوک با توجه به برند

قیمت لپ تاپ جز فاکتورهای مهمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. شما باید انتخابی متناسب با بودجه خودتان داشته باشید؛ اما در این بین برندهای مختلف و مدل‌های گوناگونی را با رنج قیمت یکسان وجود خواهد داشت. به همین خاطر باید دقت کنید که بهترین مارک لپ تاپ دست دوم یا استوک را با قیمت مناسب تهیه کنید.

لپ تاپ استوک (بر حسب نیاز) متناسب با کارتان را انتخاب و خرید کنید

شما باید در مرحله اول مشخص کنید که لپ تاپ را برای انجام چه اموری می خواهید؟ مشخص کردن نیاز شما باعث می‌شود تا بتوانید یک سیستم با مشخصات مناسب انتخاب کنید که بتواند نیاز شما را برطرف سازد. برای مثال اگر می خواهید تنها برای تایپ و آفیس از آن استفاده کنید، نیاز نیست هزینه زیادی برای خرید یک لپ تاپ با قدرت بالا پرداخت کنید. یک لپ تاپ میان رده و متوسط هم می تواند برایتان مناسب باشد.
درحالی‌که اگر قصد برنامه نویسی و یا گیمینگ دارید، باید یک لپ تاپ قوی با ریز پردازنده های پر قدرت انتخاب کنید. نکته طلایی که باید در نظر بگیرید این است که همیشه دو مدل بالاتر از نیاز خود را بخرید، چرا که در هر صورت لپ تاپ استوک هستند. می توانید برای دریافت مشاوره با شماره تماس های درج شده در سایت ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان با تجربه استوک لند بهره مند شوید.

تست سلامت ظاهری لپ تاپ استوک

زیبایی و سلامت ظاهری هم جز فاکتورهایی است که حین خرید باید در نظر داشته باشید. لپ تاپ باید به نرمی باز و بسته شود و خط و خش زیادی روی آن نباشد. هرچه ظاهر تمیزتری داشته باشد، بهتر خواهد بود. البته باید شرایط را هم در نظر بگیرید. در برخی مواقع سیستم درجه یکی به شما پیشنهاد می‌شود که ممکن است چند خط و خش روی آن باشد که مسئله مهمی نخواهد بود و می توانید در چنین مواقعی از آن چشم پوشی کنید.

تست سلامت ظاهری لپ تاپ استوک

سلامت پردازنده

پردازنده، هسته مرکزی سیستم شما خواهد بود. در زمان خرید سیستم های دست دوم شما باید اجزا مختلف آن را تست کنید که یکی از مهم ترین این اجزاها پردازنده است. نصب برنامه furmak یکی راه حل ساده برای اطمینان از سلامت این قطعه است. این برنامه علاوه بر سلامت پردازنده سلامت کارت گرافیک را هم بررسی می کند. رابط کاربری بسیار آسانی هم دارد کافی است روی گزینه GPU Stress Test کلیک کنید. در صورتی که صفحه سیاه شود یا دچار لرزش شود، نشان از خرابی گرافیک خواهد بود در غیر این صورت گرافیک لپ تاپ کاملا سالم است. برای بررسی پردازنده هم روی گزینه CPU burner کلیک کنید تا اجرا شود. اگر با مشکل خاصی مواجه نشدید، پردازنده کاملا سالم است اما در صورت وجود هر نوع مشکل و خرابی احتمال خاموش شدن یا هنگی وجود خواهد داشت که شما را متوجه می کند.

سلامت رم

حافظه و رم سیستم، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید از سلامت آن هم اطمینان حاصل کنید. برای بررسی آن، کافی است که بخش status ویندوز را بررسی نمایید. اگر رم دارای ایراد باشد، ایرادات آن به نمایش گذاشته می‌شود و در غیر این صورت یک پیام مبنی بر سلامت رم ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است که فریز شدن نمایشگر، سیاه شدن تصویر، بروز صفحه آبی مرگ و… همگی از نشانه های خرابی رم می باشد.

سلامت حافظه

با توجه به داده هایی که دارید و فضایی که نیاز دارید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که حافظه مدنظر شما را داشته باشد. ها در HDD رایج‌ترین حافظه روی لپ تاپ‌ها می باشد اما اگر برای مصارف حرفه ای و فوق حرفه ای می خواهید و ممکن است نرم‌افزارهای زیادی را روی آن نصب کنید به سراغ حافظه SSD بروید. نگران حافظه نباشید، چرا که هر جا نیاز داشته باشید می توانید با تهیه یک هارد اکسترنال کمبود آن را جبران نمایید. شما باید از سالم بودن هارد هم مطمئن شوید و به این منظور باید برنامه Crystal Disk Info را نصب کنید. برنامه های دیگری همچون HDSential و… هم وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. توسط اپ اول شما قادر به بررسی بدسکتوری خواهید شد اما برنامه دوم دما هارد را هم نشان می دهد که می تواند خیال شما را راحت تر کند.

سلامت نمایشگر

سلامت چشم های شما بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. به سراغ نمایشگرهای بزرگ نروید که بزرگ بودن بیش از اندازه هم به میزان نمایشگر کوچک برای چشم خطرناک است بهتر است ابعاد استاندارد را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نوع نمایشگر، بستگی به نوع مصرفی شما خواهد داشت. اگر این محصول را برای بازی و گیم می خواهید، نمایشگر هرچه بزرگ‌تر باشد بهتر است. درحالی‌که برای امور دانشجویی، بهتر است ابعاد کوچک را انتخاب کنید که به‌راحتی قابل حمل باشند. نمایشگرهای تاپ هم با استفاده از جدیدترین تکنولوژی طراحی شده اند که قیمت بالایی داشته و بسیار جذاب هستند. پیش از خرید و در زمان تست، سیستم را روشن کنید، هیچگونه لکه سیاهی و تیرگی در صفحه نباید وجود داشته باشد. یک ترفند کاربردی که می توانید از آن بهره ببریدف پخش یک ویدیو است. چرا که در این صورت امکان بررسی پریدگی تصویر، پیکسل سوزی، روشنایی و… برایتان وجود خواهد داشت. ترفند کاربردی دیگری هم وجود دارد که باید سیستم را به اینترنت وصل کنید و وارد سایت CheckPixels شوید. یک صفحه رنگی را مشاهده خواهید کرد، در صورت وجود هر پیکسل سوزی به صورت تیتره به شما نشان داده خواهد شد.

سلامت باتری لپ تاپ

تعویض باتری بعد از مدتی کار کردن با سیستم امری کاملا طبیعی است. البته بستگی به میزان استفاده از سیستم دارد. بهتر است پیش از انتخاب باتری را تست کنید تا از سلامت آن خیالتان راحت شود. سعی کنید کارهای روزمره ای که قرار است با سیستم انجام دهید را تست کنید و میزان کم شدن شارژ باتری را بررسی نمایید. اگر بتواند حدود 2الی 3 ساعت شارژ را نگه دار می تواند رضایت شما را کسب کند. اما در صورتی که شارژ آن کمتر از 2 ساعت است به فکر یک باتری جدید باشید. البته توصیه می-کنیم در حین خرید لپتاپ های دست دوم در همان ابتدا اگر بتوانید باتری آن را پیدا کنید و بودجه کافی داشته باشید، این کار را حتما انجام دهید. شارژر لپ تاپ را هم چک کنید تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد و به آسانی به سیستم وصل شده و آن را به صورت کامل شارژ نماید.

مقالات استوک لند : تست سلامت باتری لپ تاپ

رزولوشن نمایشگر

نکته دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ استوک باید به آن توجه کنید، رزولوشن نمایشگر و کیفیت تصویر آن است. برای استفاده روزانه و حرفه ای، کیفیت تصویر HD می تواند مناسب باشد؛ اما اگر می خواهید برای امور فوق حرفه ای از آن استفاده کنید، به سراغ نمایشگر FULL HD بروید و صفحه نمایش را باکیفیت بیشتری ببینید. ناگفته نماند که این نمایشگرها بسیار حساس هستند و نقاط ریز را هم به وضوح نمایش می دهند. به همین خاطر برای امور طراحی و… هم بسیار توصیه می شوند.

حداقل و حداکثر مشخصات سخت افزاری در خرید لپ تاپ استوک

بررسی مشخصات سخت افزاری، یکی دیگر از نکات مهمی است که در راهنمای خرید لپ تاپ استوک به آن پرداخته می‌شود. چه برای استفاده روزمره به لپ تاپ نیاز داشته باشید، چه برای کارهای نیمه حرفه ای و حرفه ای باید سیستمی انتخاب کنید که حداقل و حداکثر مشخصات زیر را داشته باشد.

پردازنده رم نوع مصرفی
حداقل پردازنده اینتل Celeron

حداکثر پردازنده اینتل core i3

حداقل 4 گیگ

حداکثر 8 گیگ

روزمره
حداقل پردازنده اینتل core i3

حداکثر پردازنده اینتل core i5

حداقل 8 گیگ

حداکثر 12 گیگ

نیمه حرفه ای
حداقل پردازنده اینتل core i5

حداکثر پردازنده اینتل core i7

حداقل 12 گیگ

حداکثر بستگی به بودجه شما دارد

حرفه ای

 

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

انتخاب بهترین مارک لپ تاپ دست دوم در دریایی از برندهای مختلف که در بازار وجود دارند، کار آسانی نیست؛ اما شما باید به سراغ برندهای خوش‌نام جهانی بروید که امتحان خود را پس داده اند و سربلند از میدان رقابت بیرون آمده اند. برندهایی که قطعات باکیفیت تولید می کنند و استفاده از آنها برای طولانی مدت، بدون هیچ نقصی امکان پذیر است. از بهترین برند لپ تاپ دست دوم، می توان به برندهای زیر اشاره کرد:

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

  1. ایسوس
  2. اپل (سیستم عامل اپل، مک می باشد که برای افراد به خصوصی طراحی شده است و شاید کار کردن با آنها برایتان راحت نباشد)
  3. اچ پی
  4. سونی
  5. لنوو
  6. دل
  7. ایسر

جمع بندی راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

خرید لپ تاپ استوک، در شرایط کنونی یک انتخاب هوشمندانه است که باعث می‌شود یک سیستم قدرتمند برای خود داشته باشید و از بابت خرید هزینه کمتری هم صرف کنید؛ اما نباید تنها به برند آن توجه داشته باشید. سلامت و کیفیت لپ تاپ، بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. شما قرار است تا مدت‌ها از آن استفاده کنید، پس کوتاهی نکنید تا یک سیستم ماندگار و پویا برای خودتان خریداری نمایید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
تماس جهت سفارش و مشاوره رایگان