با توجه به نوسانات ارز لطفا جهت خرید سیستم با ما تماس بگیرید

راهنمای خرید باتری لپ تاپ

راهنمای خرید باتری لپ تاپ

در زندگی امروزی، باتری‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارند و تعداد زیادی از وسایل اطراف ما با استفاده از آن کار می‌کنند. اسباب بازی‌ها، ساعت، موبایل، تبلت، کنترل و همچنین لپ تاپ‌ها با استفاده از باتری فعال می‌شوند؛ بنابراین می‌توان اهمیت این محصول را در جنبه‌های مختلف زندگی مشاهده کرد.

راهنمای خرید باتری لپ تاپ
باتری لپ تاپ قطعه مهمی از این دستگاه به حساب می‌آید که کیفیت آن، تضمین کننده کیفیت کارکرد لپ تاپ است. در این نوع باتری، یک مدار الکترونیکی کنترل کننده و چند سلول قرار گرفته که طراحی آن، با باتری‌های قلمی شباهت دارد. اگر باتری لپ تاپ شما با مشکل مواجه شده و نیازمند تعویض است، باید پیش از هر اقدامی راهنمای خرید باتری لپ تاپ را مطالعه و نمونه مناسب را انتخاب کنید.

مقالات استوک لند : راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

نکات مهم خرید باتری لپ تاپ

باتری لپ ‌تاپ در عملکرد و عمر آن تأثیر بسیار زیادی دارد؛ به همین علت است که پیشنهاد می‌شود از باتری مخصوص خود لپ ‌تاپتان استفاده و یا باتری مناسب با آن را تهیه کنید. در انتخاب خرید باتری لپ تاپ مناسب شش عامل تأثیر بیشتری دارد. در نظر داشتن معیارها و نکاتی که به شما کمک می‌کنند انتخاب بهتری داشته باشید، می‌توانند از خرید گزینه اشتباه جلوگیری کنند. این موارد عبارت‌اند از:

  1. تناسب با دستگاه: اغلب لپ تاپ‌ها فقط توانایی کار با یک سری باتری‌های خاص را دارند و اگر از باتری‌های دیگر استفاده کنید، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می‌شود. انواع باتری‌های سازگار با لپ تاپتان را می‌توانید در دفترچه این دستگاه و یا در سایت سازنده مشاهده کنید.
  2. ماندگاری باتری: هر باتری ماندگاری و طول عمر معینی دارد. اغلب باتری‌ها دارای ۴۰۰ تا ۸۰۰ سیکل هستند که با هر بار خالی شدن شارژ باتری یک سیکل کم می‌شود. پس از پایان کامل سیکل‌ها، باتری کارایی خود را از دست داده و ضعیف می‌شود. به همین خاطر راهنمای خرید باتری لپ تاپ به شما می‌گوید که از باتری‌هایی با ماندگاری بالاتر استفاده کنید.
  3. توان باتری: باتری‌ها از نظر قدرت الکتریکی و ولتاژ تنوع زیادی دارند. بهتر است برای انتخاب این قطعه، از باتری‌هایی که درصد ولتاژ و قدرت الکتریکی بیشتری دارند استفاده کنید. هرچقدر درصد ولتاژ باتری بیشتر باشد، تعداد سلول‌های به کار رفته در آن نیز بیشتر و بهتر خواهند بود.
  4. ضمانت خرید و گارانتی: هنگام خرید باتری حتما به مدت زمان ضمانت و گارانتی باتری توجه کنید تا بتوانید در صورت وجود مشکل‌دار بودن آن، باتری را به فروشنده بازگردانید. پس حتما محصول مورد نیاز خود را از میان باتری‌هایی که مدت زمان ضمانتشان بیشتر است، انتخاب کنید.
  5. نوع باتری: باتری‌ها به پنج دسته نیکل کادمیوم، لیتیوم یون، لیتیوم پلیمری، نیکل متال هیدرید و هوشمند تقسیم می‌شوند. باتری‌های نیکل کادمیوم به دلیل سمی و کم‌دوام بودن، تولیدشان متوقف شده است؛ اما شما از میان چهار نوع دیگر باتری، می‌توانید نمونه مدنظر خود را با توجه به سازگاری با دستگاهتان تهیه کنید.
  6. سریال باتری: پشت هر باتری تعدادی عدد و حروف به صورت ترکیبی نوشته شده‌اند که نشان می‌دهند با چه لپ تاپ‌هایی سازگار است؛ بنابراین بهتر است طبق راهنمای خرید باتری لپ تاپ، هنگام خرید شماره سریال باتری را چک کرده و از تناسب آن با دستگاه خود مطمئن شوید.

باتری لپ تاپ چند سلولی بهتر است؟

سلول‌ها اصلی‌ترین عامل تولید توان باتری هستند و همان‌طور که می‌دانید، هرچقدر توان باتری بیشتر باشد، لپ تاپ قادر است بیشتر فعالیت کند. هر قدر باتری لپ تاپ از سلول‌های بیشتری برخوردار باشد، جریان و ولتاژ بیشتری نیز تولید و در نتیجه توان باتری بالاتر می‌رود. البته باید اشاره کرد که علاوه بر بالا رفتن توان باتری مدت زمان شارژ شدن باتری هم بیشتر می‌شود. اغلب باتری‌ها دارای ۶، ۳ یا ۲ سلول هستند.

انواع باتری لپ تاپ از نظر کیفیت ساخت

امروزه در بازارهای فروش باتری لپ تاپ، ۵ نوع باتری وجود دارد که در راهنمای خرید باتری لپ تاپ به ویژگی‌های هر یک اشاره می‌شود. اطلاع داشتن از خصوصیات هر محصول به شما کمک می‌کند با خیالی آسوده، بهترین باتری را برای دستگاه خود انتخاب و خریداری کنید.

انواع باتری لپ تاپ از نظر کیفیت ساخت

  • باتری لیتیوم پلیمری _ Li-pol: بسیاری از افراد باتری لیتیوم پلیمری را به‌عنوان بهترین باتری لپ تاپ موجود در بازار می‌شناسند که نسبت به دیگر نمونه‌ها سبک‌تر، کوچک‌تر و باکیفیت‌تر است.
  • باتری لیتیوم یون Li-ion _: اگر بخواهیم از جدیدترین انواع باتری‌های لپ تاپ بگوییم، باید به باتری لیتیوم ‌یون اشاره کنیم. در ساخت نسل جدید این محصولات، به بالا بردن مقاومت باتری و کم شدن اثر زمان بر آن تأکید شده است.
  • باطری هوشمند _ Smart Battery: در نسل جدید، این باتری‌ها برد مدارهایی نصب شده که بتوانند ولتاژ دما و… باطری را در لحظه نشان دهند.
  • باتری نیکل کادمیوم_ Ni-Cd: از این باتری در گذشته استفاده زیادی می‌شد؛ اما بعد از به بازار آمدن باتری‌های جدید و هوشمند، تولید آن کنار گذاشته شد. از مزایای این باتری می‌توان به شارژ سریع و از معایب آن استفاده از فلزات سمی در تولید اشاره کرد.
  • باتری نیکل متال هیدرید_ Ni-MH: در ساخت این نوع باتری که به به‌روزرسانی جدید باتری نیکل کادمیوم مشهور است، دیگر خبری از استفاده مواد خطرناک و فلزات سمی نیست. ظرفیت باتری لپ تاپ در این نمونه حدود دو ساعت بیشتر از نیکل کادمیوم می‌باشد؛ درحالی‌که هر دو مدل شباهت بسیاری به هم دارند.

مقالات استوک لند : لپ تاپ استوک چیست؟

تفاوت باتری اورجینال و های کپی در لپ تاپ

امروزه با افزایش تعداد باتری‌های تقلبی و های کپی در بازار باتری‌ها حتی با استفاده از راهنمای خرید باتری لپ تاپ به سختی می‌توان اورجینال را از های کپی تشخیص داد؛ اما این به معنی غیرممکن بودن تشخیص آن‌ها نیست. در ادامه می‌خواهیم به بیان برخی از تفاوت‌های باتری اورجینال و های کپی بپردازیم.

  • اصلی‌ترین تفاوت باتری‌های اورجینال و های کپی، قیمت آن‌ها است. اغلب باتری‌های تقلبی و های کپی قیمت ارزان‌تری نسبت به بقیه دارند؛ اما همیشه این طور نیست و استثنایی هم وجود دارد.
  • عمر مفید اغلب باتری‌های های کپی بیشتر از ۹ ماه یا حداکثر ۱ سال است و پس از آن کارایی خود را از دست می‌دهد؛ اما باتری‌های اورجینال حداقل یک سال عمر می‌کنند.
  • باتری تقلبی در کمتر از ۲ ساعت شارژشان خالی می‌شود؛ اما این زمان در باتری‌های اورجینال به بیش از ۳ ساعت می‌رسد.
  • اغلب باتری‌های های کپی، آرم برند شرکت خاصی را ندارند. اگر دقت کنید، با ندیدن این مارک روی باتری‌ها، می‌توانید تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهید.

چگونه مشخصات باتری لپ تاپ را بفهمیم؟

اگر می‌خواهید باتری جدید تهیه کنید و یا خصوصیات باتری لپ تاپ خود را بدانید، می‌توانید به سایت سازنده مراجعه و اطلاعات باتری را در آنجا مطالعه کنید. در روش دوم اگر باتری شما از لپ تاپ جدا می‌شود و قابل مشاهده است، می‌توانید مشخصات آن را که بر روی باتری چاپ شده بخوانید. روی این محصول اطلاعاتی ازجمله درصد ولتاژ، شماره مدل، شرکت سازنده، شماره قطعه و… درج شده است.

معرفی باتری‌های ایسر برای نوت بوک و لپ تاپ

ایسر یکی از برندهای تولید کننده لپ تاپ است که سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد. شرکت تایوانی ایسر، توانسته با برندهای مطرح دنیا در زمینه تولید لپ تاپ به رقابت بپردازد. راهنمای خرید باتری لپ تاپ باتری‌هایی که این برند تولید می‌کند را در سطح خوبی از کیفیت می‌داند. به طور کلی باتری‌های ایسر در سه دسته قرار می‌گیرند.
• Aspire Travel Mate: این باتری، ۶ یا ۸ سلول دارد؛ اما در نمونه‌های جدیدتر آن تعداد سلول‌های متفاوتی دیده می‌شود.
• chrome book و Swift: به صورت باتری داخلی با میلی‌آمپر تولید می‌گردند و ساعتشان کم است.
• Nitro: به صورت باتری داخلی همراه با میلی‌آمپر تولید شده و سرعت بالایی دارد.

معرفی باتری لپ تاپ‌ اچ پی hp

برای لپ تاپ‌های اچ پی می‌توان از انواع باتری‌ها به جز باتری هوشمند استفاده کرد. این قطعات اغلب در لپ تاپ‌های اچ پی به صورت درونی نصب می‌شوند که بدون کمک گرفتن از متخصص نمی‌توان آن‌ها را خارج کرد. بعضی از این باتری‌ها هم به صورت بیرونی در دستگاه قرار می‌گیرند که توسط افراد معمولی نیز قابل استخراج هستند.

معرفی باتری لپ تاپ‌ توشیبا

برند توشیبا دارای چهار مدل لپ تاپ است که برای هرکدام باتری‌های متفاوتی به کار برده می‌شود. در مدل کازمیو باتری قدرتمندی نصب شده که بتواند قدرت لپ ‌تاپ را چند برابر کند. در سری تکرا از باتری‌های داخلی و خارجی ۶ سلولی استفاده می‌شود. به لپ تاپ‌های توشیبای مدل ستلایت نیز باتری‌هایی با نوع لیتیوم پلمیری و یونی ۳، ۴، ۶ و ۸ سلول کمک می‌کنند. در لپ تاپ‌های مدل سبک و باریک توشیبا هم باتری‌های به کار رفته از نوع داخلی و اورجینال هستند که از کیفیت و سرعت شارژ مطلوبی برخوردارند.

معرفی باتری لپ تاپ‌ سونی

باتری‌های لپ تاپ‌های سونی، اغلب از نوع لیتیوم پلیمیر یا یونی و ۹ سلولی هستند. این نوع باتری‌ها به صورت داخلی، خارجی و ثانویه بر روی دستگاه نصب می‌شوند. منظور از باتری‌های ثانویه، باتری‌های اضافه‌ای است که به صورت جدا حمل می‌شوند و در صورت دلخواه می‌توان آن‌ها را به لپ تاپ متصل کرد. این محصول به نوعی یک کمکی برای باتری اصلی لپ تاپ است. با زدن بر روی گزینه BPS در لپ تاپ‌های سونی می‌توانید اطلاعات باتری را مشاهده کنید.

معرفی باتری لپ تاپ لنوو

در مقاله راهنمای خرید باتری لپ تاپ، نمی‌توان از برند لنوو که از مشهورترین برندهای تولید لپ تاپ است، چشم پوشی کرد. در این برند با توجه به مدل‌های مختلف لپ‌تاپ، از سه نوع باتری استفاده می‌شود. اولین نوع آن، باتری‌های اینترنال میله‌ای است که برای خارج کردن آن‌ها باید درب لپ تاپ باز شود که این کار نیازی به تخصص ندارد.
نوع بعدی باتری لپ تاپ لنوو، اکسترنال است که برای تعویض آن لازم نیست درب لپ تاب باز شود. این مدل باتری اغلب به شکل استوانه‌ای به فروش می‌رسد. در مدل سوم اغلب باطری‌های اینترنال مسطح به کار می‌رود که خارج کردن آن‌ها نیاز به دستانی با مهارت بالا دارد. این باتری‌ها به صورت باریک و دراز طراحی می‌شوند.

معرفی باتری لپ تاپ دل DELL

در لپ تاپ‌های دل اغلب از باتری‌های لیتیوم یون یا پلیمری ۹ سلولی استفاده می‌شود که به در دسته باتری‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرند. این باتری‌ها اغلب ظرفیت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سیکلی دارند و مدت زمان شارژ شدن آن‌ها در سیستم‌های دل بسیار کمتر از مدت زمان دیگر باتری‌ها است. این نوع محصول نیز مانند دیگر باتری‌ها بهتر است تا ۸۵ درصد شارژ شوند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

بهترین برند باتری لپ تاپ

هر راهنمای خرید باتری لپ تاپ، شرکت جنینون را به‌عنوان یکی از بهترین برندها در زمینه تولید باتری لپ تاپ معرفی می‌کند. این شرکت که سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید باطری حتی به صورت سفارشی دارد. سلول‌های اصلی این محصولات در کشورهای ژاپن و کره تولید و سپس برای ساخت باتری به شرکت‌های چینی انتقال پیدا می‌کنند. اگر بخواهیم به دیگر برندهای باتری لپ تاپ اشاره کنیم، می‌توانیم مایکروسافت، اپل، اچ پی، دل و… را نام ببریم.

مقالات استوک لند : تست سلامت باتری لپ تاپ

آیا باتری لپ تاپ دست دوم بخریم؟

در مطالب قبلی، گفته شد که باتری‌ها دارای مقدار معینی سیکل هستند که با هر بار خالی شدن باتری، یک سیکل از آن کاسته می‌شود. هنگام خرید باتری لپ تاپ دست دوم، نمی‌دانید که چه مقدار سیکل از باتری مدنظر کم شده و این محصول چه مقدار دوام می‌آورد؛ بنابراین به پیشنهاد راهنمای خرید باتری لپ تاپ، باتری نو استفاده کنید.

آیا باتری لپ تاپ دست دوم بخریم؟
با این حال اگر قصدتان برای خرید باتری دست دوم جدی است، می‌توانید در فروشگاه اینترنتی استوک لند خریدی ایمن را تجربه کنید. در این فروشگاه انواع لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی آن‌ها هم به صورت آکبند، هم استوک و هم دست دوم وجود دارند.

برای خرید لپ تاپ استوک از استوک لند به این صفحه مراجعه کنید.

جمع بندی راهنمای خرید باتری لپ تاپ

همان‌طور که در این مقاله بیان کردیم، باتری لپ تاپ از قطعات مهم آن به حساب می‌آید که باید از آن مراقبت کرد. به هر حال ممکن است این قطعه دچار مشکل شود و نیاز به خرید نمونه جدید به وجود بیاید. از همین رو راهنمای خرید باتری لپ تاپ، برای شما تهیه شده است تا از خطاهایی که هنگام خرید این محصول رایج هستند، جلوگیری کند. هنگام خرید باتری بسیار دقت کنید و نکات بیان شده در این مقاله را در ذهن داشته باشید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
تماس جهت سفارش و مشاوره رایگان