با توجه به نوسانات ارز لطفا جهت خرید سیستم با ما تماس بگیرید

راهنمای خرید مانیتور دست دوم

راهنمای خرید مانیتور دست دوم

محصولات و تجهیزات کامپیوتری همانند سایر وسایل موجود در بازار، افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند. به همین جهت ممکن است همه ما توان خرید این وسایل را به‌صورت نو نداشته باشیم. خوشبختانه در سال های اخیر، خرید وسایل استوک ازجمله محصولات و تجهیزات کامپیوتری مانند مانیتور استوک و کیس استوک مورد استقبال گرفته است. دیگر مردم دید بدی در مورد خرید محصولات استوک ندارند و حتی خرید آن را ترجیح می دهند. بااین‌وجود، باید زمان خرید این‌گونه محصولات به نکات زیادی توجه کنید. اگر مردد شده‌اید که مانیتور استوک بخریم یا نه؟ در این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب با راهنمای خرید مانیتور استوک همراه شما هستیم.

راهنمای خرید مانیتور دست دوم

مقالات استوک لند : سیستم مورد نیاز فتوشاپ 

نکات مهم هنگام خرید مانیتور استوک و دست‌دوم

در ایران به کالاهای دست‌دوم و کار کرده، استوک گفته می شود. درصورتی‌که محصولات استوک در لغت انگلیسی به محصولاتی گفته می شود که در انبار ذخیره شده‌اند. یکی از دلایل مهمی که باعث افزایش استقبال مردم برای خرید مانیتور استوک شده، قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت و امکانات ویژه‌ای است که ارائه می دهد. به‌طورکلی زمان انتخاب مانیتور مناسب، باید به فاکتورهای تخصصی و عمومی در مورد آن توجه داشته باشید. برای مثال فاکتورهای عمومی به موارد مهمی مانند ابعاد مانیتور، بودجه‌ای که دارید، نیازهای کاری و … اشاره دارند؛ اما فاکتورهای تخصصی و مهم به موارد مهمی مانند پنل به کار رفته در مانیتور، کیفیت آن، میزان رزولوشن، درگاه ها و … می پردازد. قبل از انتخاب مانیتور مناسب موارد زیر را بررسی کنید:

نکات مهم هنگام خرید مانیتور استوک و دست‌دوم

خرید مانیتور دست‌دوم از فروشگاه ها و سایت های مطمئن

امروزه سایت ها و فروشگاه های زیادی در زمینهٔ فروش مانیتور دست‌دوم فعالیت می کنند. مهم‌ترین اصل در راهنمای خرید مانیتور استوک ، این است که مانیتور سالم بوده و کیفیت مناسبی داشته باشد. همچنین پنل خوب و ظاهری سالم، از دیگر ویژگی های مهمی هستند که باید به آن ها دقت کنید. با خرید از سایت ها و فروشگاه های مطمئن، می توانید از آن ها مهلت تست دریافت کرده و به مدت چندین روز ظاهر، کیفیت مانیتور و عملکرد آن را موردبررسی قرار دهید. همچنین بسیاری از سایت های معتبر برای افزایش اطمینان مشتریان پس از خرید، خدمات و گارانتی معتبر ارائه می کنند.

بودجه برای خرید مانیتور استوک با توجه به برند

مانیتورهای مختلف به منظور کاربری های متفاوت، با پنل های مختلفی ساخته می شوند. این ویژگی ها به‌صورت مستقیم در تعیین قیمت مانیتور مؤثر هستند.در زمان خرید ، توجه داشته باشید که چه بودجه‌ای دارید و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین نوع برند مانیتور نیز از مهم‌ترین فاکتورهایی است که روی قیمت آن تأثیر می گذارد. برای مثال مانیتورهایی که امروزه به فروش می رسند، در دو نوع مانیتور LED و LCD وجود دارند. مانیتورهای LCD نیز به دو دسته با قابلیت TFT و بدون قابلیت TFT تقسیم می شوند. وجود این قابلیت باعث افزایش کیفیت تصاویر و افزایش طول عمر LCD می شود. یکی از بهترین انواع مانیتورهای استوک، مانیتورهای LED هستند که در ساخت آن ها کریستال مایع به کار می برند. تفاوت مهم مانیتورهای LED و LCD، منبع نور تولید کننده روشنایی لازم برای افزایش رزولوشن تصاویر است. در این میان، کیفیت مانیتورهای LED بالاتر بوده و به همین دلیل قیمت بالاتری هم نسبت به مانیتور LCD دارد.

مانیتور استوک (بر حسب نیاز) متناسب با کارتان را انتخاب و خرید کنید

اگر اطلاعات کافی در مورد انواع مانیتور ندارید، زمان خرید انواع مانیتور استوک، به‌طور کامل برای فروشنده شرح دهید که چه نیاز هایی دارید؟ چراکه نوع نیاز شما تعیین می کند که بهترین مانیتورهای استوک برای شما چه محصولاتی هستند. قصد برخی افراد از خرید مانیتور تماشای فیلم، گوش کردن به موسیقی و انجام کارهای ساده است. بنابراین می توانید یک مانیتور با کیفیت؛ اما با صرف هزینه کم‌تر و اقتصادی‌تر بخرید. اما برای یک گرافیست کیفیت پنل، نوع پنل و حتی اندازه نمایشگر اهمیت زیادی دارد.

یک گرافیست باید کیفیت رنگ ها و شدت وضوح آن را به خوبی دیده و سپس شروع به طراحی کند. به همین جهت میزان بودجه‌ای که باید بپردازد نیز، افزایش خواهد یافت. همچنین مانیتور مناسب برای افرادی که به گیمینگ علاقه دارند، باید نرخ به‌روزرسانی بالا و فرکانس قابل‌توجهی داشته باشد. به‌طورکلی اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، کارشناسان و مشاوران استوک لند با هدف خریدی آسان، امن و راحت، پاسخگوی سؤالات شما هستند.

ابعاد مانیتور استوک و دست‌دوم

یکی از بهترین ویژگی های انتخاب مانیتور مناسب و استوک، این است که امکان انتخاب بین ابعاد مختلف وجود دارد. به همین جهت می توانید متناسب با نیاز و هدف خود، یکی از مانیتورهای Full Screen (4:3) یا صفحه عریض (16:9) را انتخاب کنید. مانیتورهای صفحه کامل، معمولاً برای تماشای فیلم، انجام کارهای ساده کامپیوتری و وظایف شخصی انتخاب می شوند؛ اما برای افرادی که در رشته انیمیشن‌سازی، مدل‌سازی سه‌بعدی، برنامه‌نویسی حرفه‌ای، تدوین حرفه‌ای و … فعالیت می کنند، خرید مانیتور استوک صفحه عریض بهترین انتخاب است.

سایز مانیتور دست‌دوم

سایز مانیتور، نشان دهنده قطر پنل نمایشگر آن است. این سایز با واحد اندازه‌گیری اینچ مشخص می شود. معمولاً بهترین مانیتورهای استوک که در بازار وجود دارند، با سایز هایی بین 13 اینچ تا 17 اینچ ساخته شده‌اند. برای انتخاب سایز مناسب مانیتور نیز باید به نوع کاربری و نیازتان توجه داشته باشید. خرید مانیتورهای سایز بزرگ 17 اینچی برای افراد فعال در حوزه تدوین، مدل‌سازی و … بهترین گزینه است؛ چون می توانند در صفحه‌ای بزرگ کلیه المان های طراحی شده را ببینند.

سایز مانیتور استوک و دست‌دوم

رزولوشن مانیتور استوک

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید زمان انتخاب مانیتور مناسب به آن توجه کنید، رزولوشن مانیتور دست دوم است. واحد تشکیل دهنده صفحه‌نمایش، پیکسل می باشد. به همین دلیل هر چه میزان تراکم پیکسلی مانیتور بالاتر باشد، میزان رزولوشن آن نسبت به یک مانیتور با سایز بزرگ‌تر هم، بالاتر است. برای مثال میزان رزولوشن مانیتور HD، 768*1366، مانیتور +HD 900*1600 و مانیتور Full HD 1920*1080 است.

مقالات استوک لند : مزایا خرید لپ تاپ استوک چیست؟

رزولوشن مانیتور استوک

اتصالات و پورت های مدنظر شما هنگام خرید مانیتور دست دوم

بدیهی است که هر چه تعداد پورت های یک مانیتور بالاتر باشد، دیوایس های بیشتری را می توانید به آن متصل کنید. خوشبختانه امروزه مانیتورهایی با پورت DVI در بازار موجود هستند که می توانید به آن ها ابزارها و Device های مختلفی را متصل نمایید. همچنین درصورتی‌که نیاز به اتصالات بیشتری داشته باشید، خرید مانیتور استوک با قابلیت پورت HDMI انتخاب مناسبی است. از این طریق می توانید کنسول بازی و سایر پخش کننده های تصویری را به آن متصل کنید.

پنل NT یا IPS در مانیتور استوک فول اچ دی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در افزایش کیفیت تصاویر، پنل آن است. پنل می تواند تعیین کننده زاویه دیدی باشد که یک مانیتور در اختیار کاربر قرار می دهد. پنل های مانیتور به چندین دسته مختلف زیر تقسیم می شود:

پنل NT یا IPS در مانیتور استوک

پنل IPS: در پنل IPS، کریستال های مایع به‌موازات هم، هم‌تراز شده و رنگ های بسیار غنی تولید می کند. این پنل دارای دقت نمایش رنگ بسیار بالا، زاویه دید خوب و وسیع و زمان پاسخگویی کم و پایین است. درواقع با تغییر زاویه دید، دقت رنگ، زاویه دید و میزان کیفیت تصاویر کاهش نمی یابند. این نوع پنل ها برای افرادی که به کار طراحی و انیمیشن‌سازی می پردازند، مناسب است؛ چراکه دقت نمایش رنگ بسیار بالایی دارد.

پنل TN: یکی از بهترین ویژگی های مطلوب مانیتورهای مجهز به پنل TN، این است که زاویه دید محدود، اما زمان پاسخگویی سریعی به کاربر ارائه می کنند. بنابراین اگر به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، مانیتور مجهز به پنل TN گزینه مناسبی است. این نوع پنل ها به دلیل قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، جزء محبوب‌ترین گزینه ها برای گیمرها به حساب می آیند.

پنل TN مانیتور استوک

پنل VA: این نوع پنل ویژگی های مشترکی با پنل IPS و TN دارد. برای مثال نرخ کنتراست تصاویر در پنل VA به 3,000:1 یا 6, 000:1 می رسد. بااین‌وجود زاویه دید این نوع پنل نسبت به پنل IPS پایین‌تر است؛ چراکه این پنل نمی تواند روشنایی صفحه را در زوایای مختلف ثابت نگه دارد، اما به‌طورکلی این پنل باز تولید بهتر، کنتراست رنگ بالاتر و زاویه دید بهتری نسبت به TN را به کاربر ارائه می دهد.

راهکار تست صحت مانیتور دست دوم

زمان خرید مانیتور استوک یا دست دوم ، لازم است که علاوه بر مطالعه راهنمای خرید مانیتور استوک، محصول را طی چندین روز متوالی تست کنید. به‌طورکلی چندین راه‌کار تست صحت مانیتور مختلف وجود دارند که عبارت‌اند از:

  1. تست پیکسل سوخته (Dead Pixel): برای این تست، کافی است پس زمینه هایی با رنگ های مختلف زرد، آبی، سفید، سبز، سیاه و … را در نرم‌افزار Paint بسازید و پشت سر هم به این رنگ ها نگاه کنید. اگر در قسمتی از صفحه رنگ نمایش داده نشد یا کم‌رنگ شد، نشان دهنده پیکسل سوخته است.
  2. تست spot: با امتحان کردن این تست، متوجه می شوید چه قسمت هایی از نمایشگر دارای تکه های سفید یا هاله هستند. برای این تست، یک بک‌گراند سفید انتخاب کرده و تصاویر را روی آن به خوبی نگاه کنید. هر قسمت از مانیتور که ضدونقیض بود، پیکسل های سوخته دارد.
  3. تست قطعی: یکی از مشکلات عمده که باعث کاهش وضوح رنگ و قطع و وصل شدن نمایشگر می شود، وجود قطعی در یکی از پورت های مانیتور است. ممکن است به دلیل خراب بودن یا وجود یک اتصال در کابل فلات (LED Video Cable – Flat Cable)، مانیتور قطع و وصل شود. برای انجام تست قطعی، چندین بار مانیتور را باز و بسته کنید. اگر تصویر قطع شد، کابل فلت مشکل دارد. در این روش توجه داشته باشید کامپیوتر چندین بار به حالت sleep نرود.
  4. تست نور مانیتور: یکی از مشکلات عمده‌ای که زمان خرید مانیتور استوک وجود دارد، این است که ممکن است از دید شما نور مانیتور کم باشد؛ اما فروشنده این احتمال را رد کند. در این شرایط تصمیم به عهده شما است که برای افزایش نور صفحه از طریق power Setting) یا (Power Option نور را تست و تعیین کنید.

نرم‌افزار برای تست سلامت مانیتور استوک

علاوه بر راه‌کارهای ذکر شده در پاراگراف بالا، برای تست سلامت مانیتور استوک، می توانید از نرم‌افزارهای تخصصی استفاده کنید. دو روش از بهترین راه‌کارهای تست سلامت مانیتور عبارت‌اند از:

1- استفاده از سایت CheckPixels: برای استفاده از این تست، وارد سایت https://www.checkpixels.com/ شده و گزینه Check pixels on my LCD را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به صفحه جدید روی صفحه کلیک کنید تا تست انجام شود. به رنگ های روی صفحه دقت کنید. اگر دقت رنگ ها کاهش یافت، نشان دهنده مشکل در پیکسل های مانیتور است.

2- استفاده از نرم‌افزار IsMyLcdOK: برای استفاده از این نرم‌افزار، لازم نیست که حتماً آنلاین باشید. کافی است وارد نرم‌افزار صفحه و در یک صفحه کامل، شدت نور، وضوح تصاویر و میزان رزولوشن آن ها را به خوبی مشاهده کنید.

مزیت خرید مانیتور استوک و یا دست دوم

خوشبختانه با افزایش استقبال از خرید محصولات و وسایل دست‌دوم و استوک، مردم دیگر دیدگاه بدی نسبت به خرید این‌گونه وسایل ندارند. یکی از وسایل کاربردی برای گیمرها، متخصصین وب، طراحان و … مانیتور است. با وجود افزایش قیمت های قابل ملاحظه مانیتور، هنوز هم می توانید با استفاده از سایت ها و فروشگاه های معتبر مانیتور استوک خریداری کنید. مهم‌ترین مزایای خرید مانیتور استوک عبارت‌اند از:

  1. کیفیت بالا نسبت به محصولات مشابه جدید
  2. قیمت مقرون‌به‌صرفه
  3. امکان تست مانیتور
  4. امکان دریافت گارانتی معتبر از فروشگاه های معتبر

جمع‌بندی راهنمای خرید مانیتور استوک

در این مقاله به‌طور کامل با راهنمای خرید مانیتور استوک و مزایایی که برای مشتریان دارد، آشنا شدیم. امروزه فروشگاه ها و سایت های زیادی در دنیای آنلاین فعال بوده و اقدام به فروش محصولات کامپیوتری استوک می کنند. اگر قصد خرید سایر لوازم و تجهیزات کامپیوتری ازجمله مانیتور را دارید، می توانید از طریق فروشگاه استوک لند اقدام کنید. استوک لند به کلیه خریداران مهلت تست محصولات را همراه با ضمانت‌نامه معتبر ارائه می کند. در این فروشگاه آنلاین، می توانید از مشاوران و کارشناسان آنلاین این مجموعه مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
تماس جهت سفارش و مشاوره رایگان